Baconinlindad Halloumniost

Ikväll kommer några av mina gamla kolleger till mig för att dricka vin och äta oliver, brieost, kronärtskockor... ja, en massa gott småplock. I somras gjorde min mamma något riktigt gott som jag tänkte bjuda på: halloumni!  Det är perfekt till fördrinken eller som tapas.

1 pkt halloumni
1 pkt bacon
Hel rosmarin

Skär osten i skivor. (Mamma berättade att det fanns färdigskuren ost... ta den) Skär baconen först på bredden, sedan på längden, så att du får fyra bitar bacon från var baconskiva. Rulla osten i rosmarin och linda sedan en baconbit runt om. Låt de grillas i ugnen (eller på grillen) i 5-10 minuter på 200 grader. Servera direkt!

(Nu hoppas jag inte att någon av tjejerna är inne och läser, då blir det ju ingen överraskning!)



I ugnen!

Kommentarer
Postat av: GUM

Detta var gott. Tack för en trevlig kväll! Det får vi göra fler gånger. Kram Marie

2009-08-22 @ 10:46:04
Postat av: Thérèse Olsén

HA! Vegetarisk bacon :)



Håller på att leta förslag till mat. Tokbra sida Karin/Ella!

2009-09-04 @ 15:53:25
Postat av: Karin

Hej Thérèse! Jag vet, hur fel blev inte detta... och jag har inte fattat hur jag ska få bort det heller! Hoppas du hittade något gott att äta! Kram

2009-09-05 @ 14:02:41
URL: http://ellasmat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0