Citronfisk med örtsås

Ikväll provade vi ett nytt recept, med lite blandat resultat. Ja, i alla fall lite blandade meningar om hur det smakade! Vi åt kokt sparrispotatis och kokta gröna ärtor till. Sparrispotatisen är från vår grönsaksland. Om ni inte har provat den sorten tycker jag verkligen att ni ska göra det. Den är supergod och ser lite speciell ut. Blir lite roligare och man äter ju med ögonen! 



Fisken var mycket god, det tyckte vi alla. Såsen var det delade meningar om. Ella smakade lite på en sked, men åt inte den till. Kristofer tyckte det var okej, men har smakat bättre. Jag gillade inte den alls, tror inte mynta är min grej helt enkelt. Spadet som blev i foliepaketet var däremot gott som sås.

Citronfisk:
Pensla fiskfileérna med olivolja och lägg dem på vars en bit folie (stor nog så att du kan göra ett paket av det). Krydda med salt, svart- och vitpeppar. Avsluta med att lägga skivor av citron över hela fiskbiten. Gör ett paket av folien och låt det ungsbakas i 190 grader i ungefär 20 min.



Örtsås:
Ta fram en matberedare, lägg i mynta och persilja (jag tog 20 gramspaketer), saften av en pressad citon, 1 pressad vitlöksklyfta och 4 msk oilvolja.  Mixa! Får väl prova en annan variant, med kryddor jag gilar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0