Fiskgratäng

Det blev underbart sommarväder idag, så jag ska nog fundera på att göra soppa oftare... om det nu var det som gjorde det! Vi tog och åkte ner och doppade oss i havet, innan vi värmde fiskgratängen som blev över från igår. Lättaste maten alltså. Denna rätten kan man också frysa in om man vill det, den smakar helt okej uppvärmd. Jag fuskar lite och använder Blå Bands Hollandaiesås, men är det någon som har ett bra recept provar jag gärna det!

Koka potatis, mosa med potatisstött och blanda ner smör, mjölk, salt och vitpeppar. Lägg runt kanterna i en ugnsfast form. Lägg fiskfileér i mitten och lite grönsaker över. Vi hade förvällda haricots verts denna gången. Ica har frusna, som är förvällda innan, de är bra. Tina bara dem och lägg över fisken. Häll över holladaiesås (gör precis efter påsens recept), sen in i ugnen. 200 grader, 25-25min.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0