Grönsakswok

Köpte ju massa goda grönsaker på gårdsbutiken i veckan, men har glömt att lägga in receptet på den mycket goda wok jag gjorde.

Strimlad purjolök
Morötter i stavar
Palsternacka i stavar
Kålrot i stavar
Blomkål i mindre buketter

Jag la smör och olivolja i en panna och började woka morötterna, palsternackan, kålroten och blomkålen (ca 5min). Därefter la jag i purjolöken och lät det steka med en liten stund. Salt, svartpeppar och flytande honung kryddade jag med (tänk på att barn under ett år inte ska mäta honung). Tillslut hällde jag över lite buljong och lät det småkoka i ett par minuter. Klart att servera. Man kan äta det som det är eller ha det som ett tillbehör istället för ris, pasta eller potatis. Denna gången wokade jag kyckling med och använde kycklingbuljong, supergott.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0