Ingefärsbiff...

... är inte biffar, utan en gryta på lövbiff eller skinksnitzel. Mycket god och receptet kommer från Ellas mormor, eller som Ella säger momo! Ella tyckte det var gott, men ville helst äta kokta moröttet. Det verkar som vår dotter kommer bli vegetarian, eller i alla fall grönsaksfreak! Till denna goda gryta hade vi morötter och ris.

Ingredienser:
Lövbiff eller skinksnitzel (vi använde snitzel)
Rödlök
Vatten + buljong (toutch of taste)
Riven färsk ingefära
Soja
Grädde
svart peppar
salt (det uteslöt jag, eftersom det är salt i både buljongen och sojan)

Strimla snitzeln och rödlöken. Fräs det i smör. Häll över buljong och grädde. Krydda med soja, ingefära och svartpeppar. Låt det stå och puttra ett tag. Klart!


Kommentarer
Postat av: Moster

Låter gott, just till köttgrytor o till köttfärssåser är kokt zucchini el squash gott till.

Strimla med en osthyvel o lägg i kokande lättsaltat vatten, ta kastrullen av plattan klaaart. Snabbare än både ris o pasta o less carbs.

2009-08-20 @ 11:12:40
Postat av: Karin

Det ska jag verkligen prova, men jag gissat att min mesige ;) man inte tänker smaka! Ella kommer säkert att älska det, grönsakstokig som hon är!

2009-08-20 @ 20:28:06
URL: http://ellasmat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0