Ört- och Limepasta... Jens favorit

Ikväll kom Ellas mormor och morfar på besök. De kommer att stanna tills på lördag, så det blir massa bus. Vi grillade när jag kom hem, så himla gott. Inget spännande dock, så jag tänkte att jag skulle lägga ut receptet på en pastasallad som jag blir "tvingad" att göra så fort vi ska ha buffé. Min svåger Jens ÄLSKAR den. Det är ett recept för 12 personer om man har buffé. Sist var vi 24 st, då gjorde jag två pastasallader för 12 pers vardera och en potatissallad för 24. Det var bara kvar av potatissalladen... så jag antar att pastasalladerna var väldigt goda.

1 l kokt avsvalnad pennepasta
Blanda och häll över pastan:
2 dl creme fraiche
2 dl majonäs
3 dl gräddfil
1 msk flytande honung
rivet skal och saft av 1 lime
3 msk hackad färsk basilika
3 msk finhackad purjolök
1 tsk salt
2 krm svartpeppar
'
Tänk på att man ska göra denna pastasalladen dagen innan man ska äta den, för det blir godast om den får stå och dra lite!

Kommentarer
Postat av: Jens

Nästa sommar ska vi ha denna fler gånger. Kan tänka mig en gång i veckan. För den är så jä a god.

2009-09-07 @ 21:34:37
Postat av: Karin

Du Jens... det behöver inte vara sommar för att man ska få äta den!

2009-09-08 @ 11:39:13
URL: http://ellasmat.blogg.se/
Postat av: Jens

Då kan jag tänka mig att äta den i helgen. Kan man beställa eller man måste göra den själv?

2009-09-08 @ 15:44:03
Postat av: Karin

Om du kommer hit med ingredienserna kan jag nog laga den till dig... tänk på att den ska stå en natt och dra till sig :)

2009-09-08 @ 19:04:59
URL: http://ellasmat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0