Örtmarinerade kycklinglår

Är lite trött och sliten nu när man kommit in i jobbet... man är så på G i början att man inte märker det. Nu börjar jag känna att jag inte bara är hemma och myser med min underbara Ella.

Ella har det så bra på dagis, hon äter massor varje dag... hennes fröknar är jätteimpade. Så när jag hämtat henne idag trodde jag vi skulle leka lite, men när hon rensat tomatplantorna pekade hon på köket: jag frågade om hon ville ha mat och hon nickade! Det blev örtmarinerade kycklinglår med sparrispotatis, sås och kokta bönor.

Marinad:
2 tsk blandade torkade örtkryddor
3 msk olivolja
2 tsk soja
1 pressad vitlöksklyfta

Skaka ihop ingredienserna och pensla på 1 kg kycklinglår. Grilla i ugnen i 225 grader i 35 minuter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0