Svenssons... eller som man säger i skolköket: Skinkfrestelse

Sedan vi flyttade in i huset har vi firat jul här, så får de som vill komma till oss. Familjen Svensson har dock lite skilda meningar om fisk. Då också Janssons frestelse. Så jag lagar alltid skinkfrestelse och sedan jag själv blev en Svensson fick den heta: Svenssons.

Efter midsommar säger Rebecca alltid: Ja, så  var det snart jul, men i år har hon inte gjort det... så här: Snart är det jul, vi börjar med lite Svensson!

Smörj en ugnsform med lite smör. Strimla potatis, lök (fräs den lite i smör också) och skinka. Varva med dessa tre och salta och peppra i mellan. Hyvla lite smör och lägg överst. In i ugnen i 15 minuter på 200 grader. Häll över 3 dl grädde, 30 minuter till. Avsluta med att strö över ströbröd och låt Svenssons stå inne i 10 minuter till.

Ikväll tänker vi servera detta med broccoli, men jag tror inte att Herr Svensson kommer att ta det... desto mer til Fru och Fröken då!


Kommentarer
Postat av: Mamma Rebecca

Räknas det att jag planerat att ha granris runt fönsterna där nere, hur stjärnorna ska hänga, vilket godis som ska bakas och kommit på tre julklappar?! ;-)

2009-08-17 @ 16:40:55
Postat av: Karin

Det tycker jag väl är helt okej! Puss

2009-08-18 @ 07:16:29
URL: http://ellasmat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0