Spagetti och köttfärssås...

... kan vara världens godaste maträtt! Godast gör min mamma, men det finns så himla många varianter och jag gillar nästan alla. Jag försöker göra som mamma, men den blir inte riktigt lika god. Tyvärr är det med en krydda som fortfarande innehåller natriumglutamat (smakförstärkare), så jag gör inte den så ofta... men den är ju så god.

600 g blandfärs
1 finhackad lök
2 hackade vitlöksklyftor (det tror jag inte mamma har i, men det gillar jag)
Smör att steka i

Stek löken mjuk, smula ner köttfärsen och stek tills vätskan försvinner. Krydda med:

Salt
Vitpeppar
Paprika krydda
Pasta, spagettikrydda från Santa Maria (man får ha ganska mycket, ca 1/4 burk)
2 msk ketchup
2 msk tomatpuré

Låt det koka ihop tillsammans med ca 2dl vatten (späd till lagom konsistens). När det kokat ett tag rör i 1 dl matlagningsgrädde. Servera med spagetti, nyriven parmesanost och grönsaker. Superdupergott! Ella lärde sig att sörpla spagetti som Lady och Lufsen!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0