Fiskgryta med grönt

Har provat en ny fiskgryta idag. Den hade lite tråkig färg, men var helt okej i smaken. Ella gillade den jättemycket och ville ha en extra portion. Det är så lyxigt när vi har varit hemma hos mina föräldrar, för då får vi med oss fisk hem. Ellas morfar fiskar på fritiden och i frysen ligger där fisk filéade och klara i påsar med texten "Ellas fisk" på. Här kommer dagens försök:

1 hackad  gul lök
5 potatisar, skalade och skivade
2 morötter, skalade och skivade
Broccoli
Fiskfilé
3 dl fiskbuljong (Bongs fond att rekommendera - utan smakförstärkare)
1 dl mjölk
Mjöl till redning
Olja att steka i
1 pressed vitlöksklyfta
Saften av en lime
Salt
Svartpeppar

Stek löken i olja, häll över buljongen och lägg i potatis och morötter. Låt koka i 10 min. Skaka mjölk och mjöl och rör ut i grytan. Lägg i broccoli och fisk, krydda. Koka i 5 min. Klart! Jag saltade inget, eftersom där var salt i buljongen, för Ellas skull. För vuxna krävs det dock salt, så ställ fram det på bordet.

Kommentarer
Postat av: morfar

Skall genast ut och fånga mera fisk. Hälsn. morfar.

2009-07-20 @ 15:10:37
Postat av: Bella

Låter jättegott. Kan jag hyra Din morfar en dag? ;)

Min morfar är bra på många sätt, men fiskar gör han inte.

2009-07-20 @ 18:52:06
URL: http://knodden07.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0