Pannbiff & Köttbullar

Idag gjorde jag och Ella pannbiffar. Hon satt på sin tripp-trapp-stol och tittade på och lekte med deciltermåtten. Detta receptet hittade jag i en liten bok jag fick på BVC. Jag gjorde dessa första gången när Ella började äta mat som inte var helt slätmosad, men då använde jag inget salt. Jag har fortsatt använda detta receptet, för morötterna gör pannbiffarna/köttbullarna så saftiga.

4 msk ströbröd (ska man göra till små barn, kolla innehållsförteckningen... vissa har massa konstigheter i sig)
2 dl mjölk
1 liten finhackad lök
1 liten finriven morot
1 ägg
600 g färs
1 krm vitpeppar
smör att steka i

Blanda ströbröd och mjölk och låt det svälla 5 min. Stek löken. Blanda alla ingredienser och rör till en jämn smet. Häll bara i lite mjölk/ströbröd-blandning i taget, så det blir en lagom konsistens. Stek dem i smöret. Jag serverade med kokt potatis, brun sås och kokta morötter. Tänkte ta min nylagade gelé, men tyvärr blev det inte något vidare med den.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0