Pytt i panna - en underskattad snabbrätt - och jag menar inte den i påse!

Kylskåpet gapade tomt när vi vaknade i morse, inget smör, inget pålägg, ingen mjölk... bara några kalla kokta nypotatisar. Vad blir det då till lunch? Väl i affären blev jag sugen på pytt i panna. Det är så bra att ta alla rester man har och slänga ihop i en stekpanna. Idag fick jag gå runt i affären och välja, så det blev så här:
Svamp, purjolök, vitlök, nypotatis, skinka och vitkål.
Nypotatis, purjolök, vitlök, kastanjechampinjoner, vitkål, rökt skinka, salt, nymlad svartpeppar och chili/vitlökskross. Smaskens!
När allt var hackat i lagom stora bitar började jag steka lökarna, sedan la jag i svamp och vitkål. Mot slutet la jag i skinkan och potatisen. Krydda lite och sen är det klart. Ella är väldigt förtjust i gräslöken vi har en kruka ute på trädäcket, så det toppade vi med.

En rätt som går hur snabbt som helst och som är mycket godare än den i påse. Fast jag ska erkänna att jag gillar den i påse också!

Kommentarer
Postat av: Christine

Hej tjejen! Vad kul att du börjat blogga! Ska följa din blogg, har du kollat in min blogg? Kramis

2009-07-15 @ 21:46:13
URL: http://mittrasaliv.blogspot.com/
Postat av: Karin

Hej vännen! Jag följer din blogg, men vet inte hur jag ska göra för att kunna kommentera den?!?! Kram

2009-07-15 @ 22:12:34
URL: http://ellasmat.blogg.se/
Postat av: GUM

Hej!

Vad trevligt att titta in här. Hoppas vi ses snart. Kram!

2009-07-16 @ 08:58:40
Postat av: Lina

Hej vännen =) Kul att du oxå skaffat blogg... kommer att titta in för att se vad du har för dig... kul att kunna följa vänner på hemmafronten oxå =) ska klart prova fiskgrytan, försöker lära mig äta mer fisk...



stor kram Lina

2009-07-16 @ 22:19:38
URL: http://www.lantlottanollatta.blogspot.com
Postat av: Karin

Hej Lina! Följer din blogg flitigt, men har inte kommit på hur jag ska göra för att kunna kommentera! Kram

2009-07-16 @ 22:52:01
URL: http://ellasmat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0