Underbara frukter och bär

Varje måndag- och onsdagkväll tränar min man inne i stan. Då åker jag och Ella med och myser med våra bästa vänner. Mina två närmsta tjejkompisar och jag turas om att laga mat, medan Ella leker med sin tre veckor yngre bästis Isabella. Ikväll var båda tjejerna lite halvtjuriga, när den ena var glad och tyst började den andra. Då är det helt underbart att ha färska blåbär och en hel vattenmelon att smaska på! Vilka glada tjejer det blev!

Tänk vad lätt det är att ta fram blåbär istället för söta kex eller godis. Det är supergott och dessutom toknyttigt. De innehåller massor med antioxidanter. Varför ska vi stoppa i oss det då? Jo, de skyddar cellerna i kroppen från oxidanter. Oxidanter kan skada cellernas yta, ändra på vårt DNA eller till och med döda cellerna. Oxidanter hjälper stressen på traven och gör så att vi blir sjuka lättare. Så ät massor med blåbär, så hjälper de till att skydda din kropp!



Kommentarer
Postat av: Therese

Hej Vännen, tack för den goda fisk/pastagrytan du bjöd på i lördags. Mumsigt värre.

Vad vill Du har för hjälp med bloggen? Jag har datortid (dvs Peter jobbar natt så burken är ledig) imorgon kväll om jag ska hjälpa dig med nåt.

Kram

Therése

2009-07-14 @ 00:09:31
URL: http://theresian.blogg.se/
Postat av: Karin

Hej Therése! Nu har jag äntligen fått upp den i alla fall. Vill gärna ha lite tips om hur jag kan ändra på designen. Detta är ju bara förvalt. Vill gärna sätta min egen prägel på det. Ringer ikväll om jag hinner... vi har bröllopsdag idag! Kram

2009-07-14 @ 08:39:13
URL: http://ellasmat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0