Hej och välkomna!

Jag heter Karin och är just nu mammaledig med min dotter Ella. Hon är 14 månader och helt underbar. Det är helt otroligt vad ens liv förändras när man blir förälder. Jag njuter verkligen av att vara hemma, men ser fram emot hösten när jag ska börja jobba igen. Jag arbetar som matte/no-lärare på högstadiet, vilket jag trivs oerhört bra med.
Har funderat ett tag på att blogga, men har inte riktigt hittat ett ämne som passar mig. Som mamma har jag fått prioritera bort en del egna intressen, men en sak har stannat kvar... MAT! Jag ÄLSKAR att laga mat, baka, safta, sylta... ja, att mysa i köket! Ella har från första tuggan fått hemlagad mat och hon, precis som jag ÄLSKAR mat! Så det är detta jag kommer att skriva om:
Mat i alla dess former! Speciellt mat som passar för familjen. Vad kan man laga så att det passar även en liten? Hur kommer man bort från halvfabrikat, utan att det ska ta för lång tid att laga? Hur slipper man alla läskiga smakförstärkare? Mat är till för att njutas av och det gör jag verkligen!
Hoppas att ni kommer att gilla det!


Kommentarer
Postat av: Challe

Klokt tema butten!!!

2009-07-15 @ 14:09:28
Postat av: Catarina

Vilken underbar idé! Här kan man få många bra tips! PUSS!

2009-07-15 @ 14:21:38
Postat av: Bror

Lilla Kocken är i farten ser jag...

2009-07-15 @ 15:53:55
Postat av: Karin

Hoppas att ni har nytta av den någon gång! Kram på er

2009-07-15 @ 16:37:04
URL: http://ellasmat.blogg.se/
Postat av: Thérèse

Häftigt! Den här bloggen gillar jag inte bara för att ja gillar dig. Älskar goda tips!

2009-07-15 @ 20:33:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0