Världens godaste och enklaste fiskgryta!

Min tanke med denna bloggen är att jag ska lägga upp ett recept om dagen, gärna på det som jag har lagat under dagen. Idag har jag inte lagat något. Det är vår bröllopsdag och vi ska ut och äta. Ella fick mat som fanns i frysen. Så här kommer min absoluta favorit - jag har till och med fått min man att börja äta fisk med detta receptet!

Fiskfilé skuren i bitar
Kokt pasta
Purjolök, strimlad
Coctailtomater skurna i halvor
Creme fraiche eller Creme bonjour med tomatsmak
Lika mycket vatten som creme fraiche/creme bonjour
Salt och peppar

Stek fisken, salta och peppra. Häll över vatten, tomat, purjo och creme fraiche. Koka 5 min. Häll i pastan och rör om.

Det är verkligen hur gott som helst. I originalreceptet står det 280 g pasta och 600 g fisk, men jag tar det jag har hemma. Har nu provat att ha i svamp istället för purjolök, det blev också gott. En kompis till mig brukar ha i sockerärtor, så det ska jag prova nästa gång. Det finns ju så många goda smaker på creme fraiche, så man kan variera sig!


Kommentarer
Postat av: zara

det ska jag absolut prova! I dag redan tror jag. Är så kass på fisk.

Kram

2009-07-15 @ 09:09:51
URL: http://zara82.blogg.se/
Postat av: Karin

Det gör du rätt i, den är sååååååååå god!

2009-07-15 @ 13:13:29
URL: http://ellasmat.blogg.se/
Postat av: Therese och Bella

Det var jättemumsigt Karin. Ska laga det hemma också snart.

2009-07-15 @ 14:11:06
URL: http://knodden07.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0