Wienerschnitzel - som i tyskland!

Så härligt med fredag! Wienerschnitzel på menyn, och det betyder att jag inte står vid spisen. Det är alltid min man som lagar det och det blir så himla gott. Fast jag kunde inte hålla mig ifrån det helt. Gjorde potatisen (vanliga kokta) och koka morötter. Små pillet hamnade också på mig... tjocka citronskivor, ljuvlig coctailkapris och de supergoda ölkorvarna!

Wienerschnitzel - som i Tyskland - med dubbelpanering
Stora härliga snitzlar som slaktaren bankat ut till oss (kan man göra hemma själv)
Vänd dem först i vanligt mjöl, saltat och vitpepprat
Vänd dem sedan i ägg
Sista vändningen i är ströbröd
Stek i både smör och olivolja tills de är gyllene (inte för varmt)

Servera med en tjock citronskiva och kapris på (i Tyskland har de ansjovis också, men det fungerar inte för mannen min)
Vi hade nypotatis och kokta morötter till, men ska det vara på riktigt ska man ha rösti och kokta gröna ärtor, gott!

Denna rätten fungerade bra för lilla Ella också, men man måste alltid tänka på att inte salta för mycket. Jag tog bort lite av paneringen också. Jag kryddar alltid rikligt med de flesta kryddor, men håller igen på saltet. Det brukar jag ställa fram, så att de som gillar mer salt får ta extra efteråt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0