Husmanskost: Kotlett med sås och potatis

Igår åt vi helt vanlig husmanskost. Stekt kotlett med brun sås, kokt potatis, kokta morötter. Till det hemmagjorda ättiksgurkor och mormors hemmagjorda lingonsylt. Så gott och så lätt att göra!

Koka potatis och morötter i vars en kastrull. Krydda kotletterna med salt och vitpeppar. Stek dem i smör ett par minuter på var sida. Ta av kotletterna, häll i mjölk och rör runt lite. Låt det koka upp. Krydda med soja, salt och svarpeppar. Red av med maizenamjöl för brunasåser. Mums! Ella åt massor, men mot slutet var det: Du får en morot om du äter en sked mat! Hon hade kunnat leva på morötter och gurkor igår kväll!!


Kommentarer
Postat av: Anna Svensson

Ser gott ut!! Ett tips är att man kan koka potatis och morötter i samma gryta. Då får man ha morötterna i stavar (för att koktiden ska stämma), men det kvittar ju, tycker jag. Sen jag kom på det kokar jag morötter oftare. Det är såå gott! Kram

2009-10-03 @ 09:59:19
Postat av: Karin

Det ska jag absolut prova! Kram

2009-10-03 @ 19:58:06
URL: http://ellasmat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0