Korvstroganoff med ris

Idag fick jag jobba över lite. En gång per termin ska man hålla i läxhjälp på min skola och idag var min tur. Ella blev glatt överraskad av farbror Jens och faster Malin. Så vi fick bjuda dem på lite korvstroganoff. Jens sa att han skulle lära sig hur man gjorde... men han glömde titta. Tur att han kan läsa här då!

500 g falukorv
4 scharlottenlökar, finhackade
2 vitlöksklyftor, hackade
Fräs i smör, när korven har fått färg rör i:
2 msk tomatpuré
1 msk chilisås
2 msk mjöl
Häll över 1 dl vispgrädde och 3 dl mjölk. Låt det koka 10-15 minuter, krydda med:
salt, vitpeppar, svartpeppar och timjan. Mitt paprikapulver är slut (JENS!!), annars brukar jag ha det i också!

Ella var väldigt förtjust och ville äta en portion till!! Jag gillar ju korv i alla dess former, så jag är glad att det är någon mer än jag i huset som gillade denna rätten. Kristofer är inte helt övertygad, men äter det ändå.


Kommentarer
Postat av: tina

Sv: Gardinerna var har varit fördragna sedan dess.



Korvgryta har alltid varit en av mina favoriter!

2009-09-16 @ 19:49:33
URL: http://snubblad.blogg.se/
Postat av: Anna

Pröva nästa gång att ha en klick (kanske 1 tsk) dijonsenap i och dragon i stället för timjan. Saaagolikt gott!!

2009-09-16 @ 21:23:51
Postat av: sofia

du är så duktig! hoppas man blir som du när man har växt till sig lite =) kram på dig!

2009-09-16 @ 22:34:38
Postat av: Karin

Anna: Det ska jag verkligen prova. Är såååå förtjust i senap.



Sofia: Du är så duktig redan, hörde att du gjort köttbullar till dina kids!

2009-09-17 @ 14:23:52
URL: http://ellasmat.blogg.se/
Postat av: Jens

Paprika kommer på fredag eller lördag.

2009-09-17 @ 15:34:58
Postat av: Karin

Det gillar vi Jens!!

2009-09-17 @ 20:23:38
URL: http://ellasmat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0