Mimis mumsiga mint!

Är inte jättepigg idag... men jag hade helt rätt! Det blev god mat och en helt underbar egenkomponerad kaka! Mimi vet hur man använde choklad på rätt sätt. Vi döpte hennes kaka till Mimis mumsiga mint.



Ta 12 digestive kex, smula dem och blanda med 75 g smält smör. Tryck ut det i en form med löstagbara kanter. Sätt in den i kylen medan du förbereder moussen. Vispa 2 dl grädde löst. Smält 200 g marabou choklad med mintkrokantsmak. Rör ner 2 äggulor. Blanda ner grädden och häll det över digestivebottnen. Sätt in det i frysen. När du tar ut den kan du garnera med riven vit choklad. Jag kan erkänna att jag fällde en tår... så god var den!


Kommentarer
Postat av: GUM

Mmmmmm, mums va´god den ser ut.

2009-09-12 @ 18:18:56
Postat av: Catarina

Ja, du fällde en tår... eller två och jag blev helt stum. -Så god var den! Kram och tack för en underbar kväll!

2009-09-13 @ 15:35:26
Postat av: Karin

Vi sitter här och ser dig kommenterar... jag och Rebeccca! Kram Catarina

2009-09-13 @ 15:38:33
URL: http://ellasmat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0