Pasta med blandad svamp

Idag var jag på kurs till fem. När jag kom hem hade Ellas mormor förberett maten, så att jag bara kunde laga den. Då gick det hur snabbt som helst. Denna rätt är godast om man har massa olika svampsorter och gärna hur mycket svamp som helst.

2 pkt färsk pasta, vi tog med perslijesmak
500 g svamp, skivas
olivolja till att steka i
1 vitlöksklyfta, hackad
1 chilifrukt, urkärnad och strimlad
salt och nymalen svartpeppar
Saften av 1/2 citron
Nyriven parmesanost... massor :)
50 g smör

Sätt på pastavattnet. Stek svampen i oljan, häll i vitlök, chili och lite salt efter ett tag. Stek i 5 minuter till. Koka pastan 3 minuter. Stäng av plattan med svampen och pressa över citronsaften. Salta och peppra. Lägg pastan i svampen, strö över parmesanen och smöret. Rör runt tills det smält. Servera direkt och strö gärna över lite mer parmesan (är det någon som inte förstår att jag gillar parmesan?!)





Kommentarer
Postat av: Mamma Rebecca

GOTT!!! Det ska jag bjuda på idag! Snart dags för svamprisotto... ;-)

2009-09-25 @ 07:45:20
Postat av: Karin

Ja, är det inte allt för länge sedan vi åt risotton?!

2009-09-25 @ 07:47:03
URL: http://ellasmat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0