Supersnabb lax!

Nu har jag äntligen hämtat mig lite från lägerskolan och tröttheten som kommit nu när jag börjat jobba! Ella diskar med faster Malin, så jag har lite tid att bara ta det lugnt!

Roligt med nya läsare... och ni gamla som håller er kvar! Ska se till att jag kommer igång igen, så att ni kan få lite goda mattips härifrån.

Denna maträtten lagade vi i början av veckan:

Laxfiléer i ugnen, med potatis, ärtor och god citron & limesås.



Sätt igång ugnen på 225 grader. Sätt på potatisen, medan den kokar upp lägger du laxfileér i en ugnsform. Krydda med salt, svart- och vitpeppar, rivet skal av lime och citron. Droppa över lite olivolja. Sätt in fisken när potatisen har tio minuter kvar. Sätt på ärtorna när potatisen och fisken har 5 minuter kvar... då har man allt färdigt samtidigt. Såsen görs sist. Smält smör i en kastrull. Finhacka en scharlottenlök (hur det nu stavas) och stek den mjuk, men den ska inte få färg. Pudra över lite mjöl, häll i spadet från fiskformen och fyll på med mjölk/grädde. Krydda med salt, vitpeppar, rivet skal av citron och lime... tillslut droppar du i lite citronsaft. Mums! Detta tar ungerfär 30 minuter!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0