Ungsbakade rotfrukter

Ikväll har Ellas farmor varit hos oss och ätit. Nu är hon, Ella och Kristofer i badrummet. Ella har visat hur man flyter och hur man simmar. Det där våra föräldrar sa: Man måste vila 30 minuter efter maten innan man får bada... funkar inte här! Dessutom så är det ju bara sk-tsnack!

Vi grillade idag, man får passa på innan det blir för kallt. Vi har ett par karrébitar kvar i frysen, så nästa helg är det nog sista gången. Till kötten hade vi potatisklyftor, morotsbitar och minipurjolökar i ugnen. Jag la det i en långpanna, med olivolja över. Kryddade gjorde jag med salt, nymalen svartpeppar och herbes of provance! Allt detta in i ungen i 225 grader i 30 minuter. Eller ja, nästan allt. Minipurjon la jag i när det var tio minuter kvar. Jag rörde runder ett par gånger, så att de inte brände fast i formen. Det är jättegott att ha vitlöksklyftor i också, med skal och allt på... men vi hade inga hemma. Annat gott är palsternacka, kålrot... ja, de flesta rotfrukter fungerar.


Kommentarer
Postat av: Emma

Hej! Vi la ett bud på 1,5 till dem men de gick inte med på det. Men ingen annan har lagt bud eller varit intresserad så vi håller fast vid vårt bud tills vidare. Där ska va 2 visningar till nu mån o tis så vi får se vad som händer då! Allt bra med er? Kram

2009-09-27 @ 10:48:04
URL: http://gravidaemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0