Frukostmys och Teriyakikyckling

Så var jag här igen. Kan ju säga att man inte vet riktigt när man ska ha tid eller när man ska orka...men nu så!! Har precis kommit hem från en underbar förmiddag hos familjen Henriksson. Frukostbuffé med Henrikssons och Gabors är inte fel!! Smoothie, ägg, grapefrukt, nya frallor, juicer, gott pålägg (när det väl kom fram ;-), kaffe och te. Fast bäst var nog ändå sällskapet! Frukost är min absoluta favorit måltid och jag älskar när man sitter många och myser länge med massa gott.

    

Till kycklingen då... för ett par dagar sedan lagade vi Teriyakikyckling, eget hopkok som blev riktigt gott. Snabbt och enkelt, med få ingredienser.

Till två vuxna och en plutt:
3 kycklingfileér
1,5 dl Santa Maria Teriyaki sauce
1,5 dl grädde (jag använde vispgrädde)
salt och vitpepper efter behag
Olivolja att steka i
Ris för tre personer...

Sätt på vatten till riset och börja sedan med kycklingen. Strimla och stek kycklingen i lite olivolja. Krydda med salt och vitpeppar. Häll över sås och grädde och låt det koka ett par minuter. Riset och kycklingen blir klara samtidigt!!



Ser inte så spännande ut på Kristofers tallrik, han har ju inte några färgglada grönsaker :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0