Bruna bönor och stekt fläsk!

På måndagar har vi, som jag sagt innan, inte så mycket tid att göra mat. Då är det lyxigt att stoppa in handen i frysen på morgonen och hitta en låda med mammas hemmagjorda bruna bönor! En bit fläsk till det och lite kokta grönsaker. Glömde till min fasa använda ångkokare och grämde mig så... såååååååååååå vattnigt det smakade. Jag som tyckte så mycket om kokta grönsaker innan... nu blir det bara ångkokta kan jag säga! Fläsket stektes i smör med salt och vitpeppar, sen var det bara att njuta!! (Tja, Kristofer gjorde lite potatismos, han är ju inte så förtjust i bruna bönor)


Kommentarer
Postat av: Annapanna

Mmm, mumsigt!

Jag strör lite socker på fläsket också när jag steker det. Underbart gott!

2010-02-02 @ 10:21:58
Postat av: Karin

Så lyxigt det låter, det måste vi absolut prova!!

2010-02-02 @ 19:39:39
URL: http://ellasmat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0