Sallad

I vår familj är det bara jag som äter vanlig sallad. Alltså bladen, det gröna. Ella älskar grönsaker och äter i princip alla, men just sallad tycker hon nog som sin pappa att det smakar gräs. Jo, ibland kan jag få honom att äta rucola, men där går väl gränsen. Så att köpa ett helt salladshuvud till en person funkar inte, så mycket sallad stoppar jag inte i mig (tyvärr kanske). Sen är ju isbergssallad något av det tråkigaste som finns! Då tycker jag att Ica har rätt trevliga påsar med blandad sallad i och i helgen provade jag: Orientalisk mix. De sorter jag kände igen var spenat och rucola, men sen var där några med lite roliga former och färger i som smakade gott. Malin tyckte en smakade senap :-) (har för mig att rucola kallas senapskål... är det så?) När jag skulle läsa på påsen vad den innehöll stod det: säsongens utbud. Hjälpte inte mig speciellt mycket, eftersom jag inte är så bra på det orientaliska utbudet... god var den i alla fall och nästa gång ska jag ta en ny sort!! Lite gurka, olivolja och balsamvinäger... det gör susen för min mage. Har mått lite konstigt var gång jag äter de senaste veckorna, men har märkt att balsamvinäger eller blodgrapefrukt på slutet av en måltid gör det hela bättre!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0