Catering till 30-års fest

Förra helgen fyllde min Rebecca 30år. Vi hade en härlig tid där vi planerade massa bus. På födelsedagen var vi på shopping, fika, salong och avslutningsvis på middag på Bar B Ko. Underbart god mat måste jag säga. På lördagen hade hon öppet hus och bjöd på mat och dryck hemma för alla som var sugna. Jag stog för maten och de för drycken :-) Buffémat och lyxigt god chokladfondant till dessert (tyvärr ingen bild på den, men den var så god att man kunde dö för den...säger jag som är kocken. Hade faktiskt några som tog två, och de är jättemäktiga!!)



Senapsmarinerad kycklingfilé



Balsamicomarinerad fläskfilé



Kycklingsallad med pesto
Ett tips från min kockidol "moster"Inger (hon är inte min moster, men släkting). Hon säger bara massa gott man ska ha i, sen får man själv komma på mängden. Det blev supergott, men jag har ganska mycket pesto över. Har inte gjort så mycket med pesto innan, så den mängden var jag helt ute och reste på!!



Potatissallad med senapsvinegrett
Blandade underbara grönsaker med örtagårdsdressing
Focaccia med mozzarella, oliver och timjan
Focaccia med vispat smör/olivolja (smakade som en liten bit av himlen), färsk basilika och coctailtomater

Det verkade som hedersgästen var nöjd... och gästerna med, så jag tar det som en komplimang.


Kommentarer
Postat av: Mamma Rebecca

Allt var underbart gott! Glad att inte alla kom för det fanns rester i tre dagar! Oj, vad jag har ätit!

2010-01-26 @ 05:43:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0