Champinjonfilé

Igår var jag och Ella och storhandlade inför Kristofers födelsedag idag!! Väldigt effektiva klarade vi även av att eftermiddagsfika på banan och fralla (man får nog inte äta frallorna i affären, men Ella var hungrig). För att hitta lite middagsinspiration tittade jag i min Iphone, Kristofer har lagt till Arlaköket och det är hur smidigt som helst. På fredagstipset hittade jag ett recept som vi inte följde riktigt, för affären hade inte rätt ingredienser och jag ville ha lite annat i också :-) Middagen räckte till oss tre och det blev lite över, så att Ella och jag kan äta vars en liten lunch idag.

Champinjonfilé
1 fläskfilé
smör att steka i
1 burk hela champinjoner
1 gul lök, hackad
1 burk creme bonjour med skogssvampssmak (tror jag den hette... något med svamp i alla fall)
En skvätt vatten
salt och svartpeppar
Pärlcouscous, ett halvt paket

Färs lök och champinjoner i smör, häll över creme bonjour och lite vatten. Jag tyckte att det blev lite för lite sås, så nästa gång ska vi ha mer. Häll över allt i en ungsfast form. Skär filén i skivor och stek dem runt om i smör, salta och peppra. Rör ner i såsen. Låt det stå i ugnen i 225 grader i 10 minuter. Vi serverade med pärlcouscous, vilket Ella var mycket om!!

Bilder kommer sen, Ella vill gå och leka!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0