Invigning

Ikväll provade jag min nya julklapp: ångkokaren. Glömde första att ta bilder, så jag har bara bild när jag har riset på. Jag kan ånga tre saker samtidigt. Idag ångades ris och broccoli. Riset blev helt okej, men behöver nog få till rätt mängd vatten-ris. Får prova mig fram helt enkelt, för jag hittar inga exakta mått eller tider någonstans. Broccolin däremot blev tokgod! Det var frusen broccoli som jag tinat lite halvt, den fick vara på i 10 minuter. Smakade mycket mer än om man koka i kastrull!! Ella var överförtjust... grönsaksälskaren!!

Så min rekommendation för broccoli (ca 3 dl): 10 minuter.





Provade förresten OLW´s bernaisedippa till maten (låter inte så gott i chips och dippform) och den var faktiskt god. Ella tyckte inte alls om den och sa hela tiden: ingen sås mamma, ingen sås!

Kommentarer
Postat av: Mamma Rebecca

Härligt att den funkar! Ser mycket fram emot lördag! Puss

2010-01-06 @ 07:24:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0