Korvpytt

Ikväll blev det korv på menyn... en pytt med goda paprikor i (som sen både Kristofer och Ella petade bort och la på min tallrik). Maten räckte till två vuxna och två knattar (Ella får lunch imorgon).

5 potatisar, skalade och tärnade
1 hackad röd lök
2 hackade vitlöksklyftor
2 paprikor hackade
400 g falukorv, tärnad
1 choritzokorv, tärnad
salt och vitpeppar
hackad färsk basilika
Smör att steka i

Först stekte jag grönsakerna i 7-8 minuter, sen la jag i korvarna och kryddade. Detta fick steka i 5 minuter. Jag avslutade med att strö över basilikan. Serverade med hela inlagda rödbetor och majs (ännu en av Ellas favoriter).





Kommentarer
Postat av: Moster Cina

Majs o majs att ni inte snart´kacklar.

God fortsättning

2010-01-06 @ 19:27:48
Postat av: Karin

Ja, vad ska jag säga... hon älskar det. Kramar till er. Hälsa Jakob att Ella nu har satt upp ett kort med honom på ovanför sin säng. Hon pratar om honom flera gånger om dagen!! Kram

2010-01-06 @ 20:14:11
URL: http://ellasmat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0