Paj på kalkonrester...

Tänk vad mycket man kan göra på rester! Vi åt kalkon till lunch, men hade ändå lite kalkonkött över. Så nu har jag satt in en paj i ungen, med kalkon, champinjoner och paprika. Konstig blandning kanske, men tog det som fanns i kylen. Ett utlåtande kommer när vi smakat!!

Pajskal:
2 dl vetemjöl
1 dl grahamsmjöl
125 g kallt smör
3 msk vatten

Kör allt i en matberedare, tryck sedan ut det i pajskalet. Nagga med en gaffel och låt det stå i kylen minst 30 minuter.

Fyllning:
Kalkonkött
champinjoner och paprika, som jag stekte i smör
3 dl mjölk och 3 ägg, som vispades tillsammans med salt, vitpeppar, 1 tsk ingefära och 1 msk flytande honung

Sätt på 200 grader på ungen. Förgrädda skalet i 10 minuter, samtidigt som du förbereder de andra sakerna. Lägg i fyllningen och häll över äggsmeten. Grädda längst ner i ugnen i 30-40 minuter. Äggen ska ha "stannat". Skaka lite på formen och se så att det inte rör på sig. Låt pajen stå och svalna ett tag innan den serveras, då blir den godast!!






En bild på den färdiga pajen och ett utlåtande kommer...

 

 


Kommentarer
Postat av: Ingrid

Jag råkade snubbla in på din sida av en ren slump och jag har läst några av dina inlägg - det märks att du gillar att skriva :)

2012-03-18 @ 20:29:39
URL: http://hemförsäkringidag.se
Postat av: Karin

Vad roligt att du gillar bloggen. Har precis kommit igång igen efter en paus - och du har rätt jag gillar att skriva! Hoppas du har nytta av några recept... det är därför jag skriver!

2012-03-19 @ 06:36:02
URL: http://ellasmat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0