Tacokryddad kycklinglasange... en stor hit från min kära kollega Anna!

Har ju fått en helt underbar kollega på jobbet, som är precis lika tokintresserad (fixerad?!!? eller vad säger du Anna) av mat som jag är!! Hon hade lagt ut en kycklinglasange på sin facebook som vi provade i söndags. Eftersom jag inte var helt på topp den dagen fick Matilda, min svägerska, laga maten. Det blev underbart!! Vi hade lite salsa i kylen också och det passade perfekt till. Ändrade lite på Annas recept, men stal bilden :-)

3 kycklingfileér, strilmad
1 gul lök, finhackad
1 vitlöksklyfta,hackad
2 händer tinad broccoli
1/2 röd paprika, stimlad
spiskummin
chilipulver
paprikapulver
svartpeppar
salt
3 dl lättcrème fraiche
200 g färskost (av philadelphiatyp)
1 dl mjölk
Nästan en pkt färska lasangeplattor
1 dl riven ost
olja att steka i

Stek kyckling och grönsaker i olja i 5 minuter. Tillsätt kryddor efter smak. Rör i crème fraiche, färskost och mjölk. Koka upp kycklingragun. Täck bottnen på en smord ugnssäker form med ett tunt lager kycklingragu. Lägg på ett lager lasagneplattor. Varva 2 lager med ragu och plattor. Avsluta med ett lager ragu. Strö över osten. Ställ in i ugnen i ca 30 minuter,200 grader.

Kommentarer
Postat av: Anna

Fixerad är nog det som passar in bäst...förutom denna veckan när jag inte mått så bra :(

2010-01-21 @ 20:01:43
Postat av: Karin

Visst är det fruktansvärt! Det tog mig en vecka innan jag kunde äta utan att må dåligt av det, snyft!!

2010-01-22 @ 07:52:21
URL: http://ellasmat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0