Indiska köttbullar...

... kallades denna varianten på färsbiffar. Jag kan faktiskt inte säga om de var goda, för jag är så förkyld att jag inte känner smaken av något! Kristofer likaså, men min bror åt och verkade nöjd!! Ella åt broccoli och macka, hon är inte helt på g med kvällsmaten just nu.







400 g färs
3 msk ströbröd
1,5 dl mjölk
1 tsk salt
1 tsk garam masala
1 pressad vitlöksklyfta
smör att steka i

Sås:
2,5 dl matlagningsgrädde
1 dl vatten Maizena redning för bruna såser
salt
vitpeppar
0,5 tsk garam masala
0,5 tsk gurkmeja

1. Blanda ströbröd och mjölk, låt stå i 5 min.
2. Blanda alla ingredienser för färsen så att du får en smidig smet.
3. Forma avlånga biffar.
4. Stek runt om i smör. Lägg de sedan åt sidan.
5. Rör ut grädde och vatten i stekpannan. Låt koka upp och red av med maizena. Krydda och lägg tillbaka köttbullarna.
6. Vi serverade detta med couscous och ångkokta grönsaker: broccoli, blomkål, morötter och kålrot. Kålroten skar jag för stort, så de fick vara kvar fem minuter längre än de andra grönsakerna. 20 minuter (när man har så mycket grönsaker, annars 15) + 5 min blev det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0