TOAST

Är hemma från jobbet igen... börjar bli rätt trött på att det är fel på min kropp hela tiden. Denna gången är det ögat: en rispa på hornhinnan som sedan blivit infekterad - hornhinneinfektion. Så är så ljuskänslig att jag inte klarar av att göra någonting nästan. Halvdovtljus i tv-rummet och datorn på det mörkaste... då klarar jag 5-10 minuter. Jag lyssnar på tv-programmen :-S

Nåja... ikväll år vi i alla fall toast. Eller jag och Kristofer gjorde. Ella gillade inte det, hon åt sin skinka och en banan, sen ville hon ha välling (hon äter bara välling på morgonen annars). Jag och Kristofer gillade det i alla fall!

Roast ´n Toast-bröd
Smör
Ost
Pastrami
Stark skinka (vet inte vad den heter, Kristofer frågade efter det starkaste pålägget de hade i köttdisken på maxi)
Philadelphia vitlök och örter
Rostad lök

Bred smör på utsidan av mackan, lägg i den fyllning du gillar och värm i ett toastjärn. Här är våra varianter:
1. Ost och Pastrami
2. Ost, philadelphia vitlök och örter, stark skinka
3. Ost, stark skinka och rostad lök

Jag hade en god sallad till med olivolja och balsamvinäger på!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0