FRYSDAGS!

Då var det dags att börja frysa in mat! När det började bli dags för Ella att komma till världen frös vi in lite olika maträtter. Det var så skönt att kunna ta fram färdig, men ändå hemlagad mat på kvällarna. Nu hade vi det lätt, för Ella var mest glad och lycklig! Vi håller tummarna för en lika nöjd bebis denna gången.

I torsdagskväll skulle vi äta mammas köttfärssås (finns under köttfärsrätter). Det tog inte mer än kanske en kvar längre tid att göra på 2 kg än 600 g, så det kan det ju vara värt!! Vi åt på kvällen och kunde sedan frysa in tre omgångar kvällsmat!

Vi hade ingen vitlök i denna gången. Ella åt HUR mycket som helst. Tyvärr har hon fått lite dåliga vanor från dagis och åt med hela kroppen. Det fick bli badkaret efter det!!


Kommentarer
Postat av: GUM

Hej vännen!

Morgonpigg idag också ser jag:)

Skönt för dig att vara ledig från jobbet och ta det lugnt fram till bebisen kommer. Jag ska fösöka ta mig till Åhus någon gång. Det är så länge sedan vi träffades. Kram

2010-05-01 @ 09:23:36
Postat av: Karin

Tja, eftersom jag somnade klockan kvart över åtta igår... men sen har man ju en liten docka som vaknar med tuppen!! Kom gärna, är säkert hemma alltid!! Nu kör du väl ner Malin ibland, kom gärna inom då! Kram!

2010-05-01 @ 16:37:22
URL: http://ellasmat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0