GRILLAD FLÄSKFILÉ

Jag och Ella stod utanför Willys dörrar i Kristianstad innan de öppnade i morse. Kristofer kom hem sent i natt och Ella vaknade toktidigt, så vi åkte och handlade för att inte väcka honom. De hade fläskfilé för 54 kr/kg, så vi tänkte passa på att ordna kött att grilla!

Det blev en örtmarinad idag:
1 dl olivolja
2 dl blandade färska örter: vi har planterat lite i krukor på altanen, så det blev: gräslök, rosmarin, basilika (den klarar inte nätterna än...), timjan och oregano.
1 tsk dijonsenap
1 msk saft från citron
1 dl vatten
Godast är om man låter köttet marinera i ett helt dygn... men det hade inte vi, så det fick bli några timmar. Mycket smaskigt blev det dock. Fast jag har insett att jag inte ska vara grillmästare (Kristofer klippte gräset)!!









Eftersom jag var ute och grillade var det ingen som fixade tillbehör där inne. Så det fick bli något som gick snabbt. Medan köttet fick ligga och gotta sig i ett foliepaket här inne, så gjorde vi couscous. Vi hade lite kalvfond i och Ella och jag blandade i majs, det var verkligen en hit tyckte lilla fröken!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0