LASANGEMARATON...

När Rebecca för några dagar sedan kom fram till att jag inte kan agera cateringfirma när Isabella fyller två började jag fundera. (Isabella fyller den 2/6, då hoppas jag verkligen att bebisen är ute). Vad finns det för alternativ som jag kan hjälpa med kära vän med nu, som fungerar att frysa in... LASANGE! Så idag har vi gjort 7 stora lasanger! Två med kyckling (Tacokryddad kycklinglasange... under kycklingrätter), tre med köttfärs (Lasange...under köttfärsrätter) och två grönsakslasanger (en som vi åt idag, eftersom jag inte smakat den innan). Nu är jag så varm att fötterna kokar, så nu ska jag bara mysa framför tv:n.

1 pkt färska lasangeplattor
8 kokta potatisar
80 g pesto
300 g haricot verts
150 g riven mozzarella
60 g riven parmesan
1 dl solrosolja
3 dl mjölk
2 msk vatten
1 burk kronärtskockshjärtan, skivade
1 stor näve mangold
1 hackad vitlöksklyfta
salt

1. Stek vitlök och kronärtskockor  tillsammans med en nypa salt.
2. Koka mangold och bönor någon minut i saltat vatten.
3. Mixa potatis, olja, pesto, ost, mjölk och vatten tillen kräm.
4. Smörj en form och börja med pestokräm, sedan grönsaker och tillsist lasangeplattor, om och om igen...
5. Avsluta med pestokräm (vilket vi tyvärr glömde, så de översta plattorna blev lite väl knapriga) och parmesanost.
6. Tillaga i ugnen i 220 grader i 20 minuter. Låt den stå i 10 minuter innan servering.

Denvar mycket god med jag måste säga att jag saknade köttet... Kanske om man har lite kyckling till bredvid... Jag är nog ingen bra vegetarian ;-)



Kommentarer
Postat av: Annapanna

Vilken toppenkompis du är!!

2010-05-19 @ 10:41:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0