MOROTSMOS

Idag var det äntligen dags för lite nytt mos till Aaron. Han har varit måttligt intresserad av potatis och gröt, så jag tänkte göra något med lite söt smak... det blev morotsmos. Första skeden åkte ut direkt, men skam den som ger sig... han åt riktigt mycket tillslut och blev skitsur när jag försökte ta skeden ifrån honom. Härligt. Ett steg framåt!

Till tre smakportioner:

1 stor morot
vatten
några droppar smör/rapsolja

Skölj, skala och dela moroten i mindre bitar. Koka den mjuk. Mixa tillsammans med lite kokvatten och några droppar smör/rapsolja.

Det går bra att göra massor och frysa in i istärningstråg. Jag brukar lägga över kuberna i plastpåsar med zip. När Ella var liten hade vi en hylla i frysen med bara påsar med olika saker...grönsaker, fisk, kött, kyckling, sås... allt. Det kommer recept efterhand jag gör det!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0