PASTAGRATÄNG MED KYCKLING

Ikväll åt vi en krämig och god pastagratäng. Mitt i maten kom jag fram till att jag skulle hinna ut och springa innan det var dags för Kristofer att åka på träning. Kan säga att det inte är en jättebra idé att göra det direkt efter sista tuggan!

4 portioner

1 gul lök
4 kycklingfileér
Olivolja att steka i
salt och svartpeppar
5 dl mjölk
2 msk majsstärkelse
2 msk vatten
Vitpeppar
250 g körsbärstomater
4 portioner pastaskruvar
2 dl riven ost

1. Skala och skiva löken (jag kommer finhacka den nästa gång...då märker inte Ella den och äter den). Bryn kycklingen i oljan, häll i löken efter en stund. Krydda med salt och svartpeppar.
2. Koka pastan som vanligt i saltat vatten.
3. Koka upp mjölken. Rör ut majsmjölet i vatten och vispa ner det i mjölken. Koka upp och smaksätt med salt och vitpeppar.
4. Dela tomaterna.
5. Blanda allt i en ugnsfast form, toppa med riven ost.

Vi åt detta tillsammans med en sallad, mycket gott. Ella var mycket förtjust...förutom löken då. Vi kryddade lite med dragon, men tror det kan vara godare med oregano... måste köpa ny!


Kommentarer
Postat av: Mamma Rebecca

Denna rätt ska upp på bordet i casa Gabor denna veckan!

2010-09-12 @ 22:08:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0