VAD SKA VI ÄTA IKVÄLL, ELLA?!

- LAX!

Mammas dotter det här. För ett par veckor sedan frågade jag henne detta och kunde inte varit mer nöjd med svaret. I sommar har vi ätit massa lax. Grillad, stekt, varmrökt, kallrökt (bara jag dock) - älskar det! Kristofer äter inte det, så vi har passat på när han har jobbat, eller om vi ätit ute. Då har vi andra i familjen valt lax. Aaron är också väldigt förtjust i lax. Kan det bli bättre?! Ja, om Kristofer lär sig... kanske, vem vet!

Tyvärr vaknade vi till ett inte allt för fint väder. Vi tog en cykeltur till två olika lekplatser. Efter det fick vi lunch hemma hos söta Lina och hennes Freja och Troy. Massa bus senare körde vi hem, men först ner för ett dopp i havet. Ella: - Nej, mamma jag tog inget dopp, jag är inte våt om huvudet! (vi brukar ju säga att hon ska prova doppa huvudet...)










Märks det att vi har en liten linslus i huset?! Här med lax, kryddad med salt och citronpeppar... stekt i smör. Till det kokt potatis, ångkokt broccoli och hollandaisås!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0