KÖTTBULLAR, KÖTTBULLAR, GE MIG MERA KÖTTBULLAR...

Idag har Aaron gått på riktigt!! Flera gånger fram och tillbaka mellan mig, Kristofer och Ella. Han gick till och med själv från mig till ett lekbord på museet. Vi var där i eftermiddag och tittade på Barbie & Ken utställningen. Tror jag var mest imponerad. Barnen gillade lekbordet med barbiedockorna bäst. Efter det var vi en kort sväng på narturrum i vattenriket. Vi hann bara med nedersta våningen, men Ella gillade verkligen när man fick leta småkryp i ett vattendrag. Vi kommer definitivt gå dit igen!!

Dagens lunch blev köttbullar och stekt potatis. Trädgårdslandet har gett oss massa potatis och kokar man för många blir de supergoda att steka dagen efter.

1 kg köttfärs
2 ägg
3 dl mjölk
2 dl ströbröd
2 tsk köttbuljongpulver
2 tsk salt
vitpeppar
1 gul lök, finhackad och stekt

Blanda ägg, mjölk, ströbröd och kryddor. Låt det svälla i 15-20 minuter. Blanda det med köttfärsen och den stekta löken. Rulla färsen till små bullar och stek på svag värme i smör.










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0