BACON- OCH KÖTTFÄRSGRATÄNG

Vi har börjat ha jätteburken turkisk yoghurt hemma. Den är bra att till allt. Speciellt att blanda ut i Aarons mat. Han har varit lite svårflörtad vad gäller maten och ett tag åt han köpe-burk-mat! Sånt gillas inte kan jag säga. Så jag gör hans mat mer krämig genom att blanda i lite yoghurt. Just nu ÄLSKAR han min mat och då är jag böjd! På yoghurtbruken har de just nu ett recept på bacon- och köttfärsgratäng. Den provade vi igår. Till och med Aaron fick äta den, vi saltade inte... och jag petade bort baconen i hans portion. Halva slank ner igår och vi ska värma resten ikväll.

1 paket bacon (gärna tärnad)
500 g köttfärs
1 burk skivade champinjoner (vi hade inga, med det hade nog varit gott att ha i)
salt (eller inte)
svartpeppar
1 pressad vitlöksklyfta
400 g pasta - penne
2 dl grädda
2 dl turkisk yoghurt
6 msk chilisås (vi hade ingen, tog ketchup och en gnutta sambal olek)
riven ost

1. Koka pastan
2. Stek köttfärs, bacon och svamp. Krydda med salt, peppar och vitlök.
3. Koka upp grädden. Blanda i yoghurt och chilisås.
4. Blanda allt i en gratängform. Stör över riven ost.
5. Gratinera i ugnen i 200 grader, 30-40 minuter... tills den fått färg.

För alla LCHF:are (Läs Rebecca <3): byt ut pastan mot broccoli! Det blir säkert kanon!

Eftersom jag inte var överrens med datorn igår tog jag inga bilder... men gott blev det i alla fall!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0