Barnfisksoppa

Igår tog jag inte ens några bilder när jag lagade fiskgryta till Aaron :-( Får fortsätta att tjata lite på Kristofer, så att han kan fixa problemet. Behöver jag säga att detta inte riktigt är min grej?! Ja, ja... man kan ju inte vara bra på allt! Igår gjorde jag i alla fall en fisksoppa till Aaron. Eller vi åt den alla till kvällsmat, men den var rätt tråkig utan buljong. Vi saltade lite i vår egen tallrik, men det är inte det samma.

500 g torsk i bitar
2 morötter, skalade och delade i slantar
5 potatisar, skalade och delade i bitar
1 liten purjolök, sköljd och delad i ganska stora bitar
300 g majskorn
8 dl vatten (eller buljong om det inte är till knattar)
1,5 dl matlagninsgrädde
svartpeppar
Smör att steka i

Stek morötter, potatis och purjolök i smör i en stor kastrull. Fyll på m ed vatten och matlagninggrädde. Koka upp och låt det koka 15-20 minuter. Potatisen och morötterna ska vara mjuka. Mixa soppan slät, häll i fisk och majs. Sjud i 5-10 minuter. Vispa sönder fisken lite om det är för stora bitar... servera!


Kommentarer
Postat av: Annapanna

ta fond i stället. innehåller inte så mycket salt...han börjar ju dessutom bli stor :)

2011-04-06 @ 10:32:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0