Frustrerad...

Det fungerar fortfarande inte att ladda upp bilder. Så varje gång jag försöker blogga slutar det med att jag bara stänger ner datorn. Hoppas att Kristofer kan lösa det idag. Jag har tjatat så snart orkar han väl inte lyssna på mig längre! Förra veckan gjorde vi i alla fall en väldigt god korvstroganoff - med kidneybönor. Vi gjorde den utan salt, så att Aaron kunde äta den. Så fick man salta på sin egen tallrik!

4 portioner

3 dl ris
600 g falukorv
1 gul lök
Smör att steka i
1 frp kidneybönor (400g)
1 frp krossade tomater (500g)
1 tsk sambal oelek
2,5 dl matlagningsgrädde
(salt och) svartpeppar

Koka riset. Strimla korven och finhacka löken. Fräs det i smör. Skölj bönorna och låt dem rinna av. Häll bönor, tomat och sambal oelek över korvfräset. Låt det koka i 5-10 minuter. Tillsätt grädde och koka upp. Krydda!

Jag gillar bönor av alla slag och hoppas kunna lära mina barn det. Kristofer håller god min och sväljer dem hela :-) Aaron kunde plocka delade bönor själv med fingrarna, så han var nöjd. Ella smakade en och skulle sen inte ha... men det slutade med att när hon hade ätit upp satt hon och plockade ut alla Kristofers bönor och åt dem (han var inte jätteledsen)

Önska mig nu lycka till... så att det fixar sig med bilderna idag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0