FUSKTOMATSOPPA MED GOTT TILLBEHÖR

Vilken vårdag vi hade igår. Vi hade 16 grader på eftermiddagen och lite ljummen vind. Inte helt fel. När grannarna knackade på fönstret vid halv sex hade vi över 12 grader, lyx! Sen såg jag faktiskt en citronfjäril igår och jag har hört att då blir det en varm och skön sommar - det tror vi på tycker jag. Aaron har varit gnällig och mammaklängig i flera dagar och igår kände jag den... en vass tand i överkäken. Inte konstigt alltså. Denna gången har han som tur var inte haft feber och inte har han slutat äta heller, skönt. Förresten så kom lilla Tyra till världen igår! Massa grattis till familjen Snylander <3

Till kvällens middag... jag som är så emot färdigmat fuskade lite med tomatsoppan... så fort det gick :-)

1 burk findus tomatsoppa (490g)
2 dl vatten
2,5 dl mjölk
1 tärnad tomat
2 sl kokt risoni
Tunnbröd
dijonsenap
rucola
riven ost
smör

Koka upp soppan tillsammans med vattnet. Späd med mjölk och värm. Blanda ner risoni och tomat. Bred på senap på tunnbröden, stör på rucola och ost. Vik dem dubbla. Stek i smör, 2 min på var sida... medelvärme. (till Ella & Aaron tog vi bara ost) Lätt och väldigt poppis hos barnen.



Ella gillade verkligen soppan!



Aaron haren ny favvis i risoni!



Inte jättesnygga...men jättegoda :-)



Tvätten kan hänga ute - våren är här!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0