Tomatsoppa

Dags att göra ett nytt försök...jag började hösten med att plugga 50% och jobba 100%. Det slutade med plugg på 100% och det har fortsatt denna terminen. Nu har jag bara en tre veckor kvar, sen har jag full behörighet i teknik också. Inte alls dumt

Idag är sportlovets sista dag och jag ser verkligen fram emot imorgon, för vi har legat däckade hela familjen i vinterns läskiga influensa. Alla har haft fyrtiograders feber i flera dagar. K avslutade med en halsfluss, så
han får vara hemma imorgon med.

Fick ett sopptips av Fru Qvarnström :-) som jag provade ikväll. Jag gillade och K kan bara äta soppa, så han var nöjd. Aaron gav den också godkänt, men Ella var svårare att övertyga. Den tog bara en halvtimme, allt som allt, vilket är ett stort plus när man ingen tid har (sista spurten på pluggandet nu).

2 gula lökar, finhackade
2 vitlöksklyftor, finhackade
2 lagerblad, krossade
2 tsk timjan
1 pkt passerade tomater
Lika mycket vatten som tomaternas mängd
1 kycklingbuljongtärning
Salt & svartpeppar

Fräs löken i en kastrull tillsammans med timjan och lagerblad. Häll på tomater, vatten och buljong. Koka upp och låt det koka i 15 minuter. Krydda med salt och peppar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0