Ångkokt kyckling!

Idag slapp jag ta mig till jobbet, eftersom vi hade öppet hus i lördags. Jag lämnade barnen till frukost, sen har jag pluggat...bara lite kvar nu. Det ska bli så skönt när det är klart! Efter dagis blev det trädgårdsjobb, båda barnen hjälpte till att få upp de sista löven ur rabatterna (de har tjänstgjort som täcke till blommorna...nu får vi hoppas att våren verkligen är här).

Tog fram ångkokaren ikväll och provade något nytt: kycklingfilé. Jag delade dem på två bitar och ångade dem i 25 minuter, efter 10 minuter satte jag broccolin över. Till detta ris kokt i kycklingbuljong och turkisk yoghurt med lite pressad vitlök, salt och peppar. Det blev verkligen supergott! Aaron slukade sin mat på nolltid och Ella behövde man inte tjata på, så detta kommer vi äta igen.

Till efterrätt blev det kiwi och apelsin...Aaron varvade med lite broccoli :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0